تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۰۳ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
غلامحسین کرباسچی در گفتگو با رویداد۲۴:

پزشکیان یک سیاستمدار صادق است و هزینه صداقتش را هم داده است | نظرات بدون کارشناسی وضعیت مردم را بدتر کرده است

کرباسچی شهردار اسبق تهران معتقد است که مسعود پزشکیان بارها برای دفاع از حق مردم هزینه داده اما دست برنداشته و امیدوارم مردم این بار یک رئیس جمهور راستگو برای خودشان انتخاب کنند.

پزشکیان یک سیاستمدار صادق است و هزینه صداقتش را هم داده است | غلامحسین کرباسچی

رویداد ۲۴| زینب غبیشاوی:«پزشکیان برنامه ندارد» این تنها انگ و سخنی است که این روزها از سوی مخالفین این نامزد خصوصا حامیان جلیلی و قالیباف مطرح می‌شود. مسعود پزشکیان تنها نامزد جریان اصلاحات است که مواضعی کاملا مشخص و همراه با مردم دارد که از زمان شروع تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده است که «توهم تخصص»ندارد و در مسائلی که تخصص ندارد، کار را به مشاورین و متخصصین می‌سپارد.

مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت در دولت خاتمی و نماینده چهاردوره مردم تبریز در مجلس است. این فوق تخصص جراحی قلب، فردی صریح، آگاه و مسلط به امور کشور و البته برخلاف سایر رقبایش، حتی یک خط فساد و رانت ندارد و همین باعث شده تا به راحتی بتواند مواضعش را اعلام کند. او در بحث حجاب و گشت ارشاد معتقد است طرح نور یک طرح زور است و از رفتاری که با مهسا امینی شده بود هم از اولین کسانی بود که نسبت به این موضوع واکنش صریحی نشان داد.

غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران و فعال سیاسی به رویداد۲۴ می‌گوید پزشکیان فردی صادق و متخصص است و امیدوار است که مردم از این فرصت انتخابات، رئیس جمهوری راستگو را برای خودشان انتخاب کنند.

در ادامه مهمترین بخش های این گفتگو را می‌خوانید:

*بالاخره آقای پزشکیان با صداقت و بدون حقه‌بازی و دادن وعده‌های توخالی، خودش را به مردم عرضه می‌کند و سابقه او نیز همین است. تبلیغ هم برای ایشان همین برنامه‌هایی است که در صداوسیما گفته می‌شود.

*پزشکیان شخصیتی است که نظراتش در موضوعات مختلف به صورت شفاف وجود دارد و مردم می‌توانند نقطه نظرات او را متوجه شوند. او فردی صادق، ضد اجحاف و تندروی و ظلم به مردم است و همه این موضوعات هم براساس باور‌ها و اعتقادات عمیق دینی اوست نه اینکه صرفا بخواهد حرف سیاسی بزند و جلوی مردم این حرف‌ها را مطرح کند. او نماینده بوده و همیشه از حق مردم در مجلس دفاع کرده و بار‌ها هم برای همین حرف‌ها هزینه داده است و البته از سوی دستگاه‌های نظارتی هم رد صلاحیت شده است. اما در عین حال دست از سخنانش برنداشته! مردم هم به خوبی این مسائل را متوجه می‌شوند. 



بیشتربخوانید:آیا ظریف رئیس‌جمهورساز این دوره است؟ | دو کارشناس سیاست خارجی: ظریف کمک مهمی برای پزشکیان است اما اقناع قشر خاکستری آسان نخواهد بود



*امیدواریم که مردم قانع شوند، از این شرایط انتخابات و این فرصت استفاده کنند و مدیری راستگو را برای سال‌های آینده انتخاب کنند. 

*مردم باید تشخیص دهند فردی که ادعا می‌کند در همه امور تخصص دارد، نتایج کارش چه بوده است! افرادی که خلاف قانون عمل کردند، قانون را کنار گذاشته‌اند، سازمان برنامه و بودجه را منحل کردند، به حرف متخصصین گوش ندادند و... سوابق کاری‌شان و نتیجه عملکردشان برای مردم کاملا مشخص است.

*آقای پزشیکان هم بسیار صادقانه به مردم می‌گوید که باید از کارشناس استفاده کنیم و به نظرم هیچ آدم عاقلی این حرف را دلیلی بر بی برنامه بودن نمی‌داند، همین حرف دلیل محکمی برای داشتن برنامه است که انسان برای هر کاری اگر اطلاعات کافی ندارد، از متخصصین استفاده کند. در موضوعاتی مانند مهندسی یا پزشکی افراد می‌گویند ما اطلاعات و تخصصی نداریم، اما در مسئله فرهنگ، اجتماعی و اقتصادی همه خودشان را صاحب نظر می‌دانند! خب دراین زمینه افراد متخصصی حضور دارند که سال‌ها در این حوزه تجربه و دانش کسب کرده‌اند و طبیعتا باید از آن‌ها مشورت گرفت. 

*متاسفانه برخی مسائل را قاطی می‌کنند. وقتی فردی می‌گوید که تخصص ندارم و از افراد متخصص استفاده می‌کنم و کمک می‌گیرم، به معنای بی‌برنامگی نیست و نشان دهنده بهترین برنامه است. بهترین برنامه، برنامه‌ای است که با دانش متخصصین پیش برود. 

*آقای پزشکیان در اولین برنامه تلویزیونی خود گفتند که ما برنامه کم نداریم، همین برنامه‌هایی که وجود دارد و آقایان یا نخواستند و یا نتوانستند که اجرا کنند و با نظریات غیرکارشناسی خودشان این برنامه‌ها را کنار گذاشتند، را در مسیر اجرایی قرار می‌دهد. 

*برخی وعده‌هایی مانند کنترل تورم، حل کردن سه روزه بورس و ... که حداقل در سه سال اخیر نشان داده که بدون نظر کارشناسی، هیچ کدام نه تنها عملی نشده است بلکه وضعیت را بدتر هم کرده است. مردم به خوبی نسبت به شعار‌ها و تبلیغات انتخاباتی آگاه هستند.

*این اولین باری نیست که یک نفر به تنهایی در مقابل مجموعه‌ای از نیرو‌هایی که در نهایت همه آن‌ها به یک تفکر سیاسی تعلق دارند و نهایتا هم بسیاری از آن‌ها کاندیدای پوششی هستند و فقط آمده‌اند تا حرف‌های تخریبی را علیه فردی که فکر می‌کنند مردم رغبت بیشتری به او دارند، قرار می‌گیرد.

*تا زمانی که گرایش مردم مشخص نبود و آن فرد جایگاه خودش را در افکار عمومی بهبود نبخشیده بود، این تخریب‌ها وجود نداشت. حتی یکی از روزنامه‌ها که متعلق به همان جناح است، از پزشکیان تعریف کرده بود! البته شاید از این بابت که می‌داند از هرکسی که تعریف کند، در افکار عمومی ضربه می‌خورد، می‌خواست چنین ضربه‌ای بزند. 

*اینکه روزنامه‌ای انگ فتنه را به اصلاحات زده اگر روزنامه سپاه باشد که سپاه رسما اعلام کرد موضعی نداریم و با این حرف و تیتر منافات دارد. رهبری و سایرین هم تاکید داشتند که نباید لجن پراکنی کنیم. به هرحال این حرف‌ها زده می‌شود، اما اینکه بخواهند عمل کنند، بحث دیگری است. همان افرادی که مدعی هستند که بیشترین تبعیت را از رهبری دارند، بیشترین مخالفت را می‌کنند. به هر صورت این برنامه‌های انتخاباتی است و مهم این است که بتوانیم کار و برنامه‌های دکتر پزشکیان را به سمع و نظر مردم برسانیم، نهایتا هم مردم خودشان تصمیم گیر هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
2
0
تهران امروز دارد چوب خشت اول کژ کرباسچی را می خورد.
مشکل مملکت دقیقا اینجاست که کرباس چی ها قالی باف ها بذر پاش ها بجای مشغول شدن به کار و تخصص اصلی خود وارد امور مملکت داری شده اند.
21
|
United States of America
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
1
2
در صورت انتخاب شدن پزشکیان و در صورت به نتیجه نرسیدن قول و وعده های ایشون . افراد و رسانه های که به صراحت نقش بوقچی را برای ایشون در نظر گرفتن باید از مردم عذرخواهی کنید و گورتونو کم کنید بروید همان قبرستونی که بودید...
مردم هیچ عذر بهانه ای از شما قبول نمیکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
در صورت انتخاب نشدن پزشکیان درسته! نه انتخاب شدن!
نظرات شما